تفاوت دریافت اقامت ترکیه و دریافت شهروندی ترکیه در چه مواردی است ؟  

شما برای مهاجرت به ترکیه چندین راه در پیش دارید : یک راه منجر به اخذ شهروندی و دریافت پاسپورت و شناسنامه ترک خواهد شد و یک راه منجر به دریافت اقامت و تلاش بسیار برای دریافت شهروندی با هزاران اما و اگر است.

دریافت شهروندی ترکیه :

اخذ شهروندی ترکیه و اخذ پاسپورت ترکیه و شناسنامه یک کشور بهترین اتفاقی است که برای یک مهاجرت موفق ممکن است اتفاق بیفتد. پیشنهادات مهاجرتی در اکثر کشورهای دنیا عموما شامل دادن اقامت می شود و به همین راحتی یک کشور حاضر نمی شود شهروندی خود را در اختیار اتباع سایر کشورهای جهان قرار دهد. آن هم در یک بازه زمانی سه تا چهار ماهه و با سرمایه گذاری در ملکی که می توانید آن را سه سال بعد فروخته و پول خود را در هر جایی دیگری که دلتان خواست سرمایه گذاری کنید. در دریافت شهروندی شما تمامی حق و حقوق شهروندی یک ترک را تا آخر عمر خواهید داشت و هیچکسی نمی تواند این حق و حقوق شهروندی را از شما سلب کند.

دریافت اقامت ترکیه :

شما برای دریافت اقامت حتی میتوانید با حدود 5000 دلار آمریکا هم مهاجرت کنید و اقامت توریستی خود را بگیرید و بعد دنبال کار بگردید اگر کاری پیدا کردید اقامت توریستی خود را به اقامت کاری بدل کنید و بعد از پنج سال کار مداوم همراه با بیمه درخواست شهروندی کنید اما این کار با شرایط و قوانین کار کشور ترکیه بسیار امر غیر ممکنی شده مگر اینکه تخصصی شما داشته باشید که در ترکیه بسیار کمیاب بوده و شما هم رزومه کاری داشته باشید که صاحب کار ترک شما را متقاعد کند شما را حداقل برای 5 سال به کار بگیرد.

روش های دریافت اقامت ترکیه به چهار دسته تقسیم می شوند.

  • دسته اول:  کسانی که ملک به ارزش کمتر از 250 هزار دلار خرید میکنند تا زمانی که ملک را داشته باشند اقامتشان تمدید می شود. ولی اجازه کار ندارند و برای دریافت اجازه کار باید به روش دسته دوم و سوم عمل کنند.
  • دسته دوم:  کسانی هستند که کارمند یا شاغل در ترکیه هستند و با گرفتن موقعیت شغلی در ترکیه اقامت کاری می گیرند و بعد از پنج سال کار مداوم در ترکیه با بیمه میتوانند درخواست شهروندی بکنند.  (عموما صاحبین مشاغل به علت حق بیمه و محدودیتهای دیگری که دولت ترکیه گذاشته تمایلی به دردسرهای استخدام کارمند خارجی و غیر ترک ندارند.)
  • دسته سوم :  کسانی که ثبت شرکت می کنند و با راه اندازی یک بیزینس مهاجرت خود را به ترکیه انجام میدهند که راه بسیار دشواری را در پیش دارند ولی بعد از 5 سال می توانند درخواست شهروندی بدهند. و اقامت آنها از نوع اقامت کاری می باشد.
  • دسته چهارم :  دانشجویان هستند که تا زمانی که در ترکیه دانشجو هستند می توانند از اقامت تحصیلی خود برای ماندن در ترکیه بهره مند شوند.

همه این راههای اقامت مشکلات خود را دارند و ممکن است با تغییر قوانین مهاجرتی در ترکیه بسیاری از برنامه ریزی ها و اهداف شما هم با مشکلاتی مواجه گردد. به همین خاطر مطمئن ترین راه ممکن دریافت شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری در خرید املاک به ارزش 250 هزار دلار آمریکا است.