اهمیت حساب بانکی ؟

اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید یکی از اولین اقداماتی که باید برای مهاجرتتان انجام دهید اقدام به باز کردن یک حساب بانکی در بانکهای ترکیه است.

افتتاح حساب بانکی مزایای زیر را برای شما خواهد داشت: 

  1. شما با داشتن حساب بانکی میتوانید خیلی راحت سرمایه خود را از ایران به واسطه صراف به حساب شخصی خود در ترکیه منتقل نمایید و دلشوره نگهداری مبالغ سنگین ارز به صورت اسکناس در منزل مسکونی خود در ترکیه را نداشته باشید.
  2. برای انجام خرید ملک یا خرید خودرو یا هر وسیله دیگر شما می توانید با پرداخت وجه از طریق حساب خود به حساب فروشنده همه مدارک را مستند داشته باشید و در صورت بروز هر مشکلی همه مدارک لازم را در اختیار داشته باشید.
  3. تبدیل دلار خود به لیر بدون نگرانی از در دسترس بودن صرافی و تبدیل دلار خود به لیر با کمترین کارمزد ممکن
  4. امکان تبادل مالی و فعالیت اقتصادی محدود با حساب خود در ترکیه در صورتی که به لیر باشد.
  5. بسیاری از امکانات در سطح شهر به واسطه داشتن کارت بانکی استفاده اش برای شما مقدور و یا سهل تر خواهد شد. مثل خرید آنلاین از وب سایتها همانند ترندیول، هپسی بوردا، سایتهای رزرواسیون بلیط هواپیما و اتوبوس و قطار و رزرو هتل، رزرو بلیط کنسرتها و استفاده از مارتی و دوچرخه ها، تاکسی، کارتهای اعتباری مثل پاپارا و …
  6. پرداخت قبوض آب و برق و گاز و اینترنت و … و خرید شارژ برای سیم کارت خود.
زراعت بانک ترکیه

زراعت بانک ترکیه

روش افتتاح حساب در ترکیه به صورت قانونی و فرا قانونی : 

از آنجایی که ایران و طبعاً شهروندان با پاسپورت ایرانی در لیست سیاه اف ای تی اف هستیم افتتاح حساب در بانکهای ترکیه برای ما ممنوع است. ولی خوشبختانه بانک زراعت با چراغ سبز دولت ترکیه مساعدت لازم را جهت افتتاح حساب بانکی برای ایرانیان انجام می دهد.

اما برای افتتاح حساب باید شما کارت اقامت ترکیه یا همان کیملیک را داشته باشید. باید حداقل یک قبض منزل مسکونی شما در ترکیه بنام شما در ثبت شده باشد. و آدرس کاییت را در سایت ای دولت ترکیه انجام داده باشید. و برگه مالیاتی هم از اداره مالیات شهر خود دریافت کرده باشید.

با همراه داشتن این مدارک و حداقل مبلغ 30 هزار لیر ترکیه به شعبه ای از بانک زراعت که با منطقه مسکونی شما مرتبط است مراجعه و اقدام به افتتاح حساب سپرده حداقل سه ماهه خواهید کرد. برای سه ماه اجازه برداشت از مبلغ خود را نخواهید داشت و به سپرده شما سود قابل توجهی هم تعلق خواهد گرفت.

لازم به توضیح می دانم که این راه و روال قانونی افتتاح حساب است که اگر قصد پرداخت هزینه به دلالها یا واسطه ها رو ندارید و یا نمیخواهید از طریق آشنا اقدام کنید باید این راه را طی کنید.

ولی در کشور ترکیه افراد یا شرکتهایی هستند که در قبال دریافت مبلغی حداقل 300 تا 500 لیر اقدام به افتتاح حساب برای شما خواهند کرد و در این حالت نیاز به خواباندن پول به مدت سه ماه و سپرده 30 هزار لیری نخواهید داشت.

زراعت بانک ترکیه

زراعت بانک ترکیه

نکته مهم برای دارندگان حساب بانکی در خارج از ایران: 

  • این شرایط برای کسانی است که اقامت توریستی و یا اقامت دائم کشور ترکیه را دارند. عزیزانی که برای شهروندی ترکیه اقدام کرده اند و پاسپورت و شناسنامه ترک خود را دریافت کرده اند. در تمامی بانکهای ترک و بانکهای بین المللی بدون محدودیت می توانند حساب داشته باشند و این محدودیتها و شرایط خاص را مجیور نباشند بپذیرند.
  • در سیستم بانکداری بین المللی هر پول درشتی که در تراکنشهای شما دیده می شود. تحت نظارتهای سازمان های بین المللی است و اگر شفافیتی در رفت و آمد مالی شما وجود نداشته باشد ممکن است حساب شما مسدود و از طرف بانک از شما مدارک و سند برای منبع و مقصد این پولها و توضیح خواسته شود.
  • سیستم بانکداری ایران هیچ شباهتی با سیستم های بانکداری بین المللی ندارد و قبل از هر فعالیتی قوانین را که در قرارداد های بانکها عموما قید می شود کامل مطالعه کنید و با آگاهی عملیات بانکی خود را انجام دهید تا خدای ناکرده مشکلی برای شما ایجاد نشود.

صفحه اینستاگرام شیوار هومشیوار هوم