مهاجرت به کانادا

از کانادا بیشتر بدانیم:

کانادا از جمله بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت طبق آمار جهانی به شمار می رود، و سالانه افراد زیادی این کشور را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب می نمایند. و البته جزو مقاصد بسیار محبوب برای مهاجرین ایرانی محسوب می گردد. و حضور چشمگیر ایرانیان خود گواه این امر است. کانادا در آمریکای شمالی و در همجواری کشور آمریکا واقع شده است. کانادا کشوری سردسیر است و اکثر مردم آن در بخش جنوبی و خوش آب و هوای این کشور، در نزدیکی خاک آمریکا زندگی می کنند. کانادا دارای 10 استان و 3 قلمرو است. پایتخت این کشور اتاوا است و مهمترین شهرهای آن تورنتو، مونترال و ونکوور هستند. زبان رسمی کانادا انگلیسی و فرانسوی و واحد پول آن دلار کانادا (CAD) است. کانادا دهمین کشور دارای بالاترین شاخص میزان رضایت از زندگی در جهان است، و سیستم آموزشی این کشور دارای رتبه سوم در جهان می باشد.

مزایای مهاجرت به کانادا چیست؟

  • امکان آموزش رایگان برای فرزندان زیر ۱۸ سال
  • امکان اخذ اقامت برای فرزندان زیر ۲۲ سال
  • تحصیل در سومین سیستم آموزشی دنیا
  • اجازه کار و زندگی در کانادا برای دارندگان اقامت این کشور
  • امکان نقل مکان به استان دیگر پس از گرفتن اقامت دائم کانادا
  • معتبر بودن اقامت دائم کانادا برای پنج سال
  • امکان مراقبت‌های بهداشتی همگانی برای مهاجرین به کانادا
  • سیستم تامین اجتماعی بسیار کارآمد
  • جامعه محلی پذیرای مهاجرین
  • امکان اخذ شهروندی کانادا پس از 3 سال اقامت
  • امکان راه اندازی کسب و کار به صورت آزاد برای دارندگان اقامت دائم کانادا
  • زندگی در محیطی بسیار امن

 انواع روشهای سفر و یا مهاجرت به کانادا

انواع ویزای سفر و یا مهاجرت به کانادا عمدتاً به دو دسته تقسیم میشود:

  • ویزاهای موقت کانادا
  • ویزاهای دائم کانادا

ویزاهای موقت کانادا:

این نوع ویزاها مانند ویزای توریستی و یا تحصیلی، به خودی خود تبدیل به اقامت دائم و یا شهروندی نمیگردند و باید از طریق نوع دیگری از برنامه های مهاجرتی تبدیل به اقامت دائم گردند. تنها مزیت این نوع ویزاها، در برخی از موارد، تسهیل در دریافت اقامت دائم میباشد. البته لازم به ذکر است که ویزای توریستی تحت هیچ عنوان (بجز موارد پناهندگی) به اقامت دائم منجر نمیشود.

انواع ویزاهای موقت کانادا

·         ویزای توریستی:

همانطور که از اسم این نوع ویزا مشخص است، ویزای توریستی کانادا صرفاً به منظور بازدید و سفر تفریحی و گردشگری به این کشور صادر میگردد. عمدتاً ویزاهای توریستی کانادا پنج ساله و یا تا پایان مدت زمان پاسپورت صادر می گردند. ویزای توریستی کانادا به هیچ عنوان منجر به دریافت اقامت دائم کانادا نمی گردد. لازم به ذکر است که داشتن ویزای توریستی کانادا به منزله ورود به کشور کانادا در هر زمان نیست و پلیس مرزی کانادا می تواند به هر دلیلی از ورود متقاضی ممانعت به عمل آورد. در صورت نیاز به توضیحات بیشتر و یا بررسی شرایط خود جهت دریافت ویزای توریستی کانادا میتوانید با کارشناسان ما در شیوار هوم در تماس باشید.

·         ویزای تحصیلی:

برخی از افراد ممکن است از بین انواع روش های مهاجرت به کانادا، مهاجرت تحصیلی به کانادا را ساده ترین راه بدانند. تحصیل در کانادا در مقاطع مدارس، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است. البته همانطور که قبلاً اشاره شد، ویزای تحصیلی کانادا را به تنهایی نمیتوان ویزای مهاجرتی دانست. این ویزا تنها به متقاضی اجازه تحصیل در مدت زمان معلوم را می دهد.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا

برای دریافت پذیرش در دانشگاه های کانادا شما باید با توجه به الزامات مقطع تحصیلی خود، مدرک زبان انگلیسی TOEFL یا IELTS به دانشگاه ارائه کنید. پس از بررسی شرایط اولیه شما، دانشگاه یک نامه پذیرش تحصیلی صادر می کند که در آن به هزینه های تحصیل شما نیز اشاره می شود.

هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بسته به دانشگاه، رشته مورد نظر و مقطع تحصیلی می تواند متفاوت باشد. هزینه تحصیل در کانادا به طور متوسط سالیانه حدود 15 تا 20 هزار دلار کانادا می باشد که در برخی از دانشگاه ها حتی امکان افزایش این مبلغ نیز وجود خواهد داشت. شما با ویزای تحصیلی کانادا می توانید برای اعضای خانواده خود نیز ویزای همراه بگیرید. در نظر داشته باشید که شما به عنوان دانشجو امکان کار به صورت پارت تایم (20 ساعت در هفته) را داشته، و همراه شما میتواند به صورت تمام وقت مشغول به کار شود.

جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا در مقطع دکتری نیاز به داشتن سوپروایزر یا استاد راهنما می باشد. استاد راهنما به دانشجویی که دارای رزومه علمی قوی، نمره زبان بالا، مقالات علمی بین المللی و سن مناسب به همراه انگیزه کافی است پذیرش دکتری در دانشگاه محل خدمتشان اعطا می نماید. ما امکان اخذ پذیرش از معتبرترین دانشگاههای کشور کانادا را برای شما فراهم خواهیم کرد برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

 معایب و مزایای ویزای تحصیلی کانادا:

مزایای ویزای تحصیلی کانادا:

  • کسب امتیاز تحصیل در داخل خاک کانادا پس از گذراندن یک دوره تحصیلی حداقل یک ساله (البته میزان این امتیاز تاثیر چندانی در امتیاز پرونده ورود سریع ندارد.)
  • اجازه کار نیمه وقت در حین تحصیل
  • امکان دریافت اجازه اقامت و کار تمام وقت برای مدت محدود پس از فارغ التحصیلی
  • امکان واجد شرایط شدن برای برنامه هایی که نیازمند تحصیل و یا سابقه کار کانادایی میباشند
  • آشنا شدن با محیط، فرهنگ، و شرایط زندگی در کانادا

معایب ویزای تحصیلی کانادا:

  • این ویزا به خودی خود تبدیل به اقامت دائم کانادا نمیشود
  • هزینه های بالای تحصیل
  • احتمال بالای رد شدن ویزا
  • نیامند نمره زبان نسبتاً بالا جهت اخذ پذیرش و ویزا
  • عدم امکان دریافت اجازه کار تمام وقت در حین تحصیل (البته در مواردی به صورت موقت دولت کانادا این محدودت را برمیدارد.)
  • عدم ضمانت به یافتن شغل پس از فارغ التحصیلی

ویزاهای دائم کانادا:

همانطور که از اسم این نوع ویزاها مشخص است، این دسته از ویزاها در بدو ورود تبدیل به اقامت دائم می شوند. تعداد و تنوع این نوع ویزا بسیار محدود است و شرایط دریافت آنها عمدتاً بسیار مشکل. یکی از معروف ترین این دسته از ویزاها، برنامه ورود سریع (Express Entry) می باشد که در ادامه مطلب توضیحات تکمیلی در خصوص این برنامه ارائه میگردد.

انواع ویزای دائم کانادا:

·         ویزای ورود سریع (Express Entry):

ویزای ورود سریع به متقاضی این امکان را می دهد. تا در استخر متقاضیان اخذ اقامت دائم کانادا ثبت نام نموده تا در صورت معادل شدن امتیاز متقاضی با حداقل امتیاز مورد نیاز در سیستم مهاجرتی کانادا، دعوت نامه برای وی ارسال گردد. لازم به ذکر است که جهت ثبت نام در این سیستم وجود مدرک آزمون زبان انگلیسی یا فرانسه، و معادل سازی مدارک تحصیلی در کانادا الزامی می باشد. بسیاری از متقاضیان این نوع ویزا اطلاعات دقیقی از حداقل امتیازات و یا نیازمندی های این سیستم نداشته و از این رو، شانس خود را برای این برنامه و یا انواع ویزاهای دیگر از بین میبرند. وکلای تیم شیوار تمام موارد لازم برای ارایه یک پرونده بی نقص و قوی را برای شما در نظر خواهند گرفت.

·         برخی از ویزاهای سرمایه گذاری:

برخی از ویزاهای سرمایه گذاری، مانند ویزای استارآپ کانادا، از بدو ورود تبدیل به اقامت دائم می شوند. برخی محدودیتها در این موارد وجود دارد که بهتر است اطلاعات تکمیلی و دقیق را با وکلای شیوار پیگیری و با هماهنگی با وکلا درخواست شما ارایه گردد.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

کشور کانادا از لحاظ اقتصادی یکی از کشورهای پیشرو و قدرتمند در جهان است. این کشور دارای معادن طبیعی بسیار است. با توجه به مهاجر پذیری کانادا، سیاست دولت در جذب سرمایه گذار از این طریق است. در نتیجه یکی از انواع روش های مهاجرت به کانادا روش سرمایه گذاری می باشد. در این روش افراد می توانند علاوه بر سودآوری، امکان مهاجرت به کانادا را نیز داشته باشند. برای سرمایه گذاری در کانادا راههای مختلفی وجود دارد که اعم از ثبت شرکت، کارآفرینی، خود اشتغالی، خرید بیزنس فعال و… می باشد. افراد بر اساس سرمایه گذاری خود می توانند از طریق یکی از روشهای مذکور اقدام کنند.

انواع برنامه های مهاجرتی مربوط به سرمایه گذاری در کانادا:

ثبت شرکت در کانادا

ثبت شرکت در کانادا یکی از موارد پر طرفدار برای افرادی که قصد مهاجرت و اخذ اقامت کانادا را دارند محسوب می شود. برای ثبت شرکت در کانادا حداقل سرمایه مورد نیازی توسط دولت کانادا مشخص نشده است. اما شخص می بایست صاحب و یا مدیر یک بیزینس در ایران باشد و توانایی مالی برای ثبت شعبه شرکت خود در کانادا را دارا باشد. همچنین اقامتی که افراد از طریق این روش کسب می نمایند اقامتی موقت است، اما پس از مدت زمان 1 سال متقاضی و خانواده وی می توانند اقامت دائم کانادا را کسب نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این روش و هزینه ها با کارشناسان خود در شیوار تماس بگیرید.

برنامه استارت آپ کانادا :

یکی از برنامه هایی که در بدو ورود منجر به دریافت اقامت دائم متقاضیان مهاجرت به کانادا می گردد، برنامه استارت آپ کانادا می باشد. البته نمیتوان گفت که تحت هر شرایطی متقاضیان شامل این برنامه خواهند بود، اما با دریافت مشاوره درست و وجود تیم متخصص، امکان دریافت این نوع ویزا برای شما وجود دارد. گروه مهاجرتی شیوار با تیم متخصص سرمایه گذاری در کانادا به شما کمک میکند تا در بهترین شرایط و حداقل ریسک بتوانید اقامت دائم کانادا را از طریق برنامه استارت آپ کانادا دریافت نمایید. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

راه اندازی کسب و کار:

یکی دیگر از برنامه های مهاجرتی کانادا، راه اندازی کسب و کار می باشد. بدین منظور متقاضی باید با اثبات وجود سرمایه خود به دولت کانادا، علاقه مندی خود را در خصوص راه اندازی کسب و کار اعلام نماید. متقاضیان پس از کسب امتیاز در سیستم مربوطه، ویزای ورود و اجازه کار دریافت می کنند و پس از گذشت یک یا ذو سال از فعالیت مثبت کسب و کار خود در کانادا، امکان دریافت اقامت دائم کانادا را خواهند داشت.

دیگر برنامه های سرمایه گذاری:

برنامه های سرمایه گذاری دیگری مانند خرید بیزینس و … نیز وجود دارند که متقاضیان می توانند از طریق آنها نیز به منظور دریافت ویزای موقت و یا دائم کانادا اقدام نمایند. شرایط هر متقاضی در این خصوص متفاوت بوده و بدین منظور پیشنهاد میشود تا قبل از هر اقدامی مشاوره با کارشناسان آگاه را در برنامه کاری خود قرار دهید.

سرمایه گذاری در کانادا

سرمایه گذاری در کانادا

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا